תביעת מוצרים פגומים
מהי תביעה נזק גוף בשל מוצר פגום ?
תביעה בשל מוצר פגום הנה תביעת פיצויים נגד היצרן ו/או היבואן אשר יצרו ו/או יבאו את המוצר הפגום אשר גרם למוות, מחלה, פגיעה או ליקוי גופני.
מתי ניתן לתבוע ?
במידה ומוצר בו נעשה שימוש הוא מוצר לקוי או שהנו מוצר הדורש הוראות בטיחות (וכאלו לא ניתנו או בצורה מספקת) ומוצר זה גרם נזק גוף אזי קמה זכות תביעה נגד היצרן, כהגדרתו בחוק האחריות למוצרים פגומים.
אחריות היצרן ?
באופן עקרוני חייב יצרן של מוצר לפצות את מי שנגרם לו נזק גוף כתוצאה מפגם במוצר שייצר ואין משמעות לאחריותו של היצרן או לרשלנותו של הנפגע ואולם, בחוק קבועות מספר הגנות הניתנות ליצרן ומאפשרות לו להתגונן מפני תביעה מסוג זה.
רוצה לומר, ככלל קיימת חזקה שהמוצר פגום אם נסיבות המקרה מתיישבות יותר עם המסקנה שהיה פגום מאשר עם המסקנה שהיה תקין.
ההתיישנות ?
חשוב לדעת. ההתיישנות להגשת תביעה שנגרמה ממוצר פגום הנה התיישנות קצרה של שלוש (3) שנים בלבד מיום קרות ארוע הנזק.
לאור ההתיישנות הקצרה נמליץ, מיד עם קרות הארוע, לפנות לעורך דין המתמחה בתחום ואשר ילווה ויעזור בכל ההליכים עד למיצוי הזכויות וקבלת הפיצוי ההולם את הנזק.
למה אנחנו ?
כמי שייצג למעלה מעשר שנים חברות ביטוח אל מול תובעים פרטיים, וכיום מייצג לקוחות בתביעות נגד חברות ביטוח ומזיקים, ייחודו של משרד אורי תבור ושות' הינה הכרות מעמיקה עם דרך "פעולתן" ו"חשיבתן" של חברות הביטוח והפועלים מטעמן.
הידע והניסיון שנצבר בעבודה רבת שנים בעבור חברות ביטוח ובניהול תביעות רבות עבור לקוחות נגד חברות ביטוח ומזיקים, מאפשר למשרד תבור ושות' את ההתמחות המשולבת הן בתחום דיני הביטוח והן בתחום דיני הנזיקין, תאונות העבודה והביטוח הלאומי, שילוב המקנה למשרד את היתרון המשמעותי ואת המקצועיות הגבוהה ביותר בתחום.
יתרונות אלו בשילוב יצירתיות משפטית, נחישות ורצון לעזור וללוות את לקוחותינו אל הצדק, הובילו את משרדינו להיות המשרד המומחה והמוביל בתחום תביעות הביטוח והנזיקין.